tisdag 15 mars 2011

En äggdrink

Bulk med lök
Har en liten äggdrink på lut...
Som vore det inte nog med Goa Grytan (höger), kommer här ytterligare en liten hälsoboost i form av Kalcium-ägg-deluxe här (nedan).
Om man vill vara lika tuff som jag tar man ett ekologiskt ägg med skal och allt och lägger i ett glas och pressar citron över. Sedan låter man det stå och gotta till sig under natten. Mitt har börjat bubbla på ett mystiskt sätt - spännande!
På morgonen ska äggskalet vara upplöst i citronpresset. Man fiskar upp ägget med en sked och gör omelett eller något annat kul. Drinken slurpar man i sig och försöker hålla minen!

En kalciumboost till frukost!





Kalcium-ägg-deluxe

2 kommentarer:

  1. Alltså, det låter ju hur skumt som helst med äggskalsdrink. Men jag avfärdar ingenting som jag själv inte provat.

    Tack för din kommentar förresten! Jag doodlar bara lite nån gång i halvåret men har en plan på att komma igång och teckna och måla "på riktigt" nån gång när jag får tid över (dvs runt 2049 då jag gått i pension). :-)

    SvaraRadera
  2. Jag kan tänka mig den här om jag får tequila till?! För det innehåller också kalcium!
    <3
    N

    SvaraRadera