onsdag 22 december 2010

Nattaktvitet

Igår var jag ute vid midnatt för att titta på månen. Blev jagad ett par varv runt kvarteret av ett par snöskottar-traktorer och sen flydde jag in på gården och gjorde snöänglar, låg sedan kvar i grodan ro och filosoferade lite. Sen fick jag tokryck och pulsade frenetiskt omkring i den orörda snön tills jag slutligen stupade i en snödriva och låg där tills det började bli lite väl kallt om baken. Tack mig själv för att jag köpte min eminenta vinterjacka!

Gick in och presterade några högklassiga julklappsrim för att sedan inta horisontalläge i sängen. Låg och lyssnade till snöskottarna som skrapade omkring utanför mitt fönster och hade vänligheten att hålla igång till tretiden nån gång. Trots det höll jag mig lugn och foglig och fick min vila. Morgonen präglades dock en en viss trötthet men jag är ju ledig så det var ingen panik.

Panik var det däremot på Coop i Johannelund. Jag hamnade bakom riktiga julstorhandlare i kön med mitt enda paket spenat, tre apelsiner och en tvåa grädde. Ikväll kommer Indianen Berg och jag har lagat soppa för en hel armé, det blir bra. Har tänkt ut att vi ska julpyssla nejlikeapelsiner för att få julstämningen på topp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar